Výlev šprta, alebo klasický nervák na strednej škole
Hloupost se projevuje dvojím způsobem - bud mlčí, nebo je výmluvná. Mlčenlivá hloupost je snesitelnější.
Honoré de Balzac
Hneď na začiatok, že prečo práve tento výrok? Lebo dnes som mala znova možnosť presvedčiť sa o úžasnom charaktere mojich spolužiakov. No, ja neviem, ale keď táto drvivá väčšina má byť vizitkou dnešnej mládeže, asi sa dištancujem od ročníka 91/92 , česť výnimkám.. Pretože toto už nie je normálne....ako môžu osemnásťroční dospelí ľudia vyšilovať a sťažovať sa na obyčajnú, jednoduchú písomku z angličtiny. Jeminé, veď je to pasív, ktorý sa učíme už prakticky dobre, že nie osem rokov (fajn, budem milá- v ich prípade 4). Nie je to žiadna kvantová fyzika, žiadna záhada...obyčajná gramatika...ale nie, oni budú vymýšľať, vraj že nevedeli, že je dnes písomka....nervy a potom je málo času a nestíhame...no ani nemá zmysel riešiť, ako to je ich smola, však veď oni na to doplatia. To, že sa im teraz žije ako v bavlnke, veď rodičia im zabezpečia všetko, čo potrebujú, oni nemusia chodiť do práce, nemusia viesť domácnosť, nebude to tak navždy. A až potom im svitne, že to naozaj pokazili.
Nečudo, že ma hodiny nudia, lebo v mori týchto „študentov“ si veľmi vyskakovať nemôžem. Odtrhli by mi hlavu, keby som sa dožadovala svojho, keby som toho chcela viac, celý krebsov cyklus a nielen tie 3 trápne vzorce...ha a čo tak riešiť kubické rovnice, či mať filozofiu aspoň o pár rokov skôr, ja totiž skutočne neviem, čo mi má dať tento výcuc vtesnaný do jedného roka, ktorý v škole máme. Och samozrejme a aj to je len monotónne opisovanie poznámok a len veľmi opatrné rozvíjanie myslenia, veď čo keď niekomu skolabuje CNS ak trošilinku využije aspoň tých pár neurónov a čosi zmysluplné zo seba vysúka. Yap, obdivujem tú odvahu ísť učiť, lebo idem sa zblázniť už len z toho keď niekto pol hodinu rozmýšľa nad rozdielom chemosyntézy a fotosyntézy...lebo to vyžaduje naozaj ťažkú logickú úvahu, hlavne keď sme to už mali spomenuté aspoň 3 krát za posledných 8 rokov a boli z toho písomky...ale úplne to najzložitejšie však musí byť počítať do štyri, lebo uhlík má naozaj až tak veľa väzieb, to si proste človek za 5 rokov chémie len tak neosvojí, to vyžaduje IQ 130....Ale, obviňovať všetkých a všetko okrem seba to im ide výborne...to je najjednoduchšie, lebo priznať si, že sú iba slabosi, ktorí nie sú schopní prekonávať ani tie najmenšie prekážky a pri prvom neúspechu sa už zaprisahávajú, že oni také hlúposti robiť nebudú, lebo to nebola ich vina, že to nezvládli, že škola je nudná a ďalšie výhovorky. Trápne, rozmaznané osemnástky...nečudo, že sú takí frajeri a že sa im tak dobre ponižuje a kritizuje každého kto sa pokúša udržať si aspoň nejakú tú slušnú úroveň. Ľudia, ja sebakritiku asi ani nepotrebujem, veď títo dokonalí géniovia, ktorí sa pokojne rozvaľujú na stoličkách ma skritizujú hneď, je jedno či ide o prejav, sloh, fyziku, biológiu alebo dejepis...oni sú tak dokonalí so svojimi štvorkami, že by som sa radšej ani nemala pokúšať o nejaké tie odpovede či seriózne štúdium, kam sa na nich hrabem.
No to si vyhoďte z hlavy...je mi jedno, že niekto bedáka, že sa to nedá, ale nech láskavo nestojí v ceste tým, ktorí sa o to pokúšajú.
Ale veď čo sa ja nad tým rozčuľujem...veď za pár mesiacov, keď sa zložia zaradom ako muchy...ja zmaturujem a na vysokej škole bude štúdium už na inej úrovni. A konečne budem pracovať s ľuďmi, ktorí majú v sebe skutočný oheň, konečne dostanem odpovede na ďalšie otázky a budem môcť rozširovať svoje hranice...a hlavne konečne tu budú ľudia, ktorí na mňa nebudú nechápavo zazerať, keď sa rozhovorím o Keplerových zákonoch, či nebodaj terapeutickom klonovaní....a dovtedy Pán Boh zaplaťza hodiny matematiky a pár skvelých učiteľov, ktorí aj napriek neskutočnej „snahe“ študentov ešte nerezignovali.
